• Home
  • /Vaak gestelde vragen (FAQ)

1. Wanneer krijg ik bevestiging van mijn boeking?

U zal, naast de bon die u moet meenemen naar het verhuuragentschap, een bevestiging ontvangen enkele uren na boeking. Het is mogelijk dat u tot 36 uren moet wachten indien een huur van verschillende weken wordt voorzien.

2. Waarom werd mijn boeking nog niet bevestigd?

Controleer uw e-mail spam folder alvorens ons te contacteren. Contacteer onsdadelijk indien uw boeking nergens te vinden is.

3. Kan u garanderen dat ik mijn geboekte auto zal krijgen?

Algemeen gezien zal u uw geboekte wagen krijgen, doch is het mogelijk dat u een vergelijkbare wagen in dezelfde klasse toebedeeld krijgt. Klik op “Voertuiggegevens” voor de wagen in kwestie bij STAP 2 en bekijk vergelijkbare wagens in dezelfde klasse.

4. Hoe kom ik het exacte adres van het ophaalpunt te weten alvorens te boeken?

Kies eerst de wagen die aan uw eisen voldoet, klik daarna op “Boek”. De adressen worden weergegeven bovenaan het formulier.

5. Mag ik mijn Nederlands rijbewijs in het buitenland gebruiken?

U mag uw Nederlands rijbewijs in alle EU/EER landen gebruiken alsook in Australië, Canada en de VS. Verschillende andere landen buiten de EU erkennen de EU/EER overeenkomst maar u moet echter de ambassade of authoriteiten van het desbetreffende land contacteren indien u niet zeker bent.

6. Kan ik boeken op dezelfde dag dat ik de auto wens op te halen?

Ja, dit is mogelijk indien de boeking minstens 2 uren op voorhand plaatsvindt.

7. Ik wens meer dan één bestuurder op te geven, wat hoef ik te doen?

U hebt de optie om meer dan één bestuurder aan te kruisen bij STAP 3 van de boeking. Het tarief verschilt tussen 3 en 10 Euro per dag en soms zijn extra bestuurders opgenomen in het tarief.

8. Heft u een toeslag op een boeking?

Nee, het tarief aangegeven onder het totale huurtarief in STAP 3 is de prijs die u zal betalen. Er zal geen extra toeslag worden geheven tenzij u extra uitrustingen hebt geboekt.

9. Mag ik de grens met een ander land waar ik de auto heb gehuurd oversteken?

Normaalgezien is dit mogelijk. Klik op “Huurgegevens” bij STAP 2 om de buurlanden die u mag bezoeken te bekijken. Er kan een toeslag bijkomen en die zal lokaal worden overeengekomen.

10. Wat is de leeftijdslimiet bij autoverhuur?

Dit verschilt aanzienlijk van land tot land en het verhuuragentschappen die we gebruiken. Klik op “Huurgegevens” bij STAP 2 van de boeking om de leeftijdslimiet bij verschillende auto’s te bekijken.

De meeste agentschappen gebruiken een minimumleeftijd van 21 jaar, doch sommige hebben een leeftijdslimiet van 18 jaar. Bestuurders tussen de leeftijd van 18 en 25 jaar moeten vaak een kleine toeslag betalen. Deze toeslag kan worden bekeken bij STAP 2 van de boeking.

11. Hoe lang moet ik al in het bezit van een rijbewijs zijn?

Normaalgezien moeten bestuurders al een jaar in het bezit van een rijbewijs zijn zonder ernstige aanvaringen. Denk eraan dat uw rijbewijs altijd moet worden vertoond aan de balie van het verhuuragentschap.

12. Hoe kan ik een bestaande boeking wijzigen?

Indien dit voorvalt onmiddellijk alvorens ophaling gelieve dan dit nummer te bellen +31 7077 09339 ( Internationaal klantendienstcentrum) voor alle wijzigingen. U kan ons ook contacteren via e-mail indien dit 5 dagen alvorens de ophaling voorvalt.

15. Hoe annuleer ik mijn boeking?

Klik hier en voeg uw boekingsnummer en e-mailadres in.

16. Welk verzekeringstype wordt opgenomen?

Derde partij, diefstal en aansprakelijkheid worden opgenomen in alle aanbiedingen. Klik op “Huurgegevens” bij STAP 2 van de boeking om verdere info over verzekeringen en overdaden. Lees hier over verzekeringsdekking.